Autopomoc

Po wypadku. Etapy udzielania auto pomocy

Kierowcy poruszający się po drogach są wielokrotnie świadkami różnego rodzaju wypadków komunikacyjnych. Najczęściej przejeżdża się obok uszkodzonych samochodów w momencie, kiedy na miejscu jest już policja i inne potrzebne służby, kiedy nie ma już obowiązku ani potrzeby zatrzymania się. Co jednak zrobić w sytuacji, kiedy samemu jest się uczestnikiem zdarzenia drogowego, którego skutki musi usunąć pomoc drogowa? W niniejszym artykule omówimy usługi auto pomocy i etapy jej udzielania po wypadkach drogowych.

Na czym polega usługa auto pomocy?

Głównym zadaniem pomocy drogowej jest usunięcie skutków zdarzeń drogowych, takich jak kolizje i wypadki komunikacyjne poprzez zabranie z miejsca zdarzenia niesprawnych lub uszkodzonych pojazdów i przewiezienie ich w określone miejsce (serwisu lub zakładu naprawczego), za pomocą przystosowanych do tego pojazdów pomocy drogowej.

Jak przebiega proces udzielania auto pomocy?

Kierowca, który brał udział w wypadku, ma dwie opcje. Jeśli ma wykupione ubezpieczenie assistance może zadzwonić do ubezpieczyciela, opowiedzieć o zdarzeniu i dowiedzieć się, co dokładnie wchodzi w skład ubezpieczenia, czyli jakie koszty będą pokryte z tytułu zawartego wcześniej ubezpieczenia. Kompletne ubezpieczenie assistance, dokupywane najczęściej przy AC, zabezpiecza koszty holowania samochodu, wypożyczenia auta zastępczego na czas naprawy i wykonanie koniecznych napraw we współpracującym z ubezpieczycielem warsztacie.

Inną opcją jest bezpośredni kontakt ze sprawdzonym centrum pomocy drogowej, które nie dość, że oferuje kompleksowy zakres usług, związanych z holowaniem, naprawami powypadkowymi oraz wypożyczaniem aut zastępczych, to jeszcze współpracuje z największymi firmami ubezpieczeniowymi. Dla klienta oznacza to szybkie i bezproblemowe załatwienie koniecznych procedur i napraw powypadkowych, które zostaną pokryte przez ubezpieczyciela. Po wykonaniu telefonu do centrum pomocy drogowej nastąpi:

  • szybka reakcja obsługi pomocy drogowej i poinformowanie klienta o następnych krokach;
  • przyjazd mechanika na miejsce zdarzenia i kompetentna ocena sytuacji;
  • wyciągnięcie auta z trudno dostępnego miejsca, jeśli samochód w takim utknął;
  • wykonanie przez mechanika drobnych napraw na miejscu wypadku (bez konieczności holowania auta do serwisu), jeśli samochód tylko ich wymaga do dalszej jazdy;
  • załadowanie pojazdu na lawetę i jego odpowiednie zabezpieczenie przed transportem, w przypadku konieczności dokonania poważniejszych napraw w serwisie;
  • przewóz samochodu i wyładowanie go w miejscu, świadczącym usługi naprawcze;
  • dostarczenie klientowi auta zastępczego na miejsce wypadku;
  • wykonanie wszelkich potrzebnych napraw powypadkowych samochodu.
No Comments

Post a Comment