blacharsko-lakierniczego

5 cech dobrego serwisu blacharsko-lakierniczego

W życiu większości kierowców przychodzi moment, w którym muszą oni wstawić swój samochód do serwisu blacharsko-lakierniczego. Aby być w pełni zadowolonym z usługi, warto poszukać serwisu, który charakteryzuje się kilkoma ważnymi cechami. Omówimy je wszystkie w dzisiejszym wpisie.

  1. Legalna działalność

Przede wszystkim zawsze warto wstawić samochód do warsztatu, który działa legalnie. Część kierowców kusi się na naprawę auta w miejscach, które nie są zarejestrowane jako serwisy blacharsko-lakiernicze, a ich właściciele nie posiadają pozwolenia na prowadzenie tego typu działalności. Kierowcy przyczyniają się tym do ogromnego zanieczyszczenia środowiska, gdyż nielegalne warsztaty nie ewidencjonują i nie gromadzą selektywnie w specjalnie w tym celu przystosowanych pojemnikach i beczkach szkodliwych, lakierniczych odpadów. Co gorsza, nie przekazują ich firmie utylizacyjnej – odpady trafiają do gruntu lub pobliskiej rzeki. Nielegalne serwisy oferują zaniżone ceny, gdyż nie dysponują profesjonalnym sprzętem. To oczywiście przekłada się na jakość „naprawy”, która czasami może wyrządzić więcej złego niż dobrego.

  1. Wyposażenie i kadra

Gdy znajdziemy już legalnie działający zakład, warto ocenić, jak jest wyposażony i z jakimi materiałami pracują fachowcy. W szanujących się warsztatach zauważymy zgrzewarki, ramy pomiarowe, a pracownicy zagwarantują nam komputerowe dobieranie lakieru. Warto dowiedzieć się, jak długie doświadczenie ma dany zakład.

  1. Kompleksowość usług

Samochód po stłuczce czy wypadku najwygodniej jest wstawić do warsztatu, który oferuje kompleksowe naprawy powypadkowe. Renomowane realizują wszelkie zadania z zakresu mechaniki samochodowej i własne lakiernie. To sprawia, że dany warsztat bierze na siebie odpowiedzialność za całość naprawy, dba więc o każdy najmniejszy szczegół.

  1. Wszystko na czas

Nic tak nie denerwuje klientów serwisów, jak przeciągające się naprawy i dezinformowanie ze strony warsztatu. Dobry warsztat szanuje czas klienta i uczciwie informuje go, jak długo będzie trwała naprawa. Jeśli z jakiegoś powodu ma się przeciągnąć, dokładnie tłumaczy dlaczego. Warto więc sprawdzić, jakie opinie uzyskał dany warsztat od swoich klientów.

  1. Współpraca z ubezpieczycielami

Najlepsze serwisy blacharsko-lakiernicze współpracują często ze znanymi firmami ubezpieczeniowymi w ramach pakietów Assistance. Warto więc zawsze szukać serwisu, który współpracuje z naszym ubezpieczycielem. Dzięki temu wszelkie formalności zostaną ograniczone do niezbędnego minimum.